| [ Add to Bookmark - Make Home Page ] [ بازگشت به خانه ] |
|
منوی اصلی |
|
درباره تاثير ميوه و سبزيجات در كاهش بيماريها بيشتر بدانيم [ June 30, 2006 ]
ايسنا:خوردن ميوهها و سبزيجات يكي از توصيههاي جدي و صحيح براي بهرهمندي از يك رژيم غذايي سالم و سودمند است. منظور از مقدار زياد چيست؟ - ميوهها، سبزيجات و بيماريهاي قلبي - عروقي: امروزه مدارك علمي مستدلي وجود دارد مبني بر اينكه رژيم غذايي سرشار از ميوه و سبزيجات احتمال بروز بيماريهاي قلبي و سكته را كاهش ميدهد. در بررسيهاي مربوطه 110 هزار مرد و زن داوطلب براي مدت 14 سال تحت يك رژيم غذايي بهداشتي و سالم قرار گرفتند. نتايج مطالعات نشان داد افزايش متوسط مصرف اين مواد خوراكي احتمال بروز بيماريهاي قلبي - عروقي را كاهش ميدهد. آمار نشان ميدهد كه در مقايسه با افرادي كه كمتر از 5/1 نوبت ميوه و سبزي در روز مصرف ميكنند، افرادي كه بيش از 8 نوبت از اين مواد خوراكي تغذيه ميكنند 30 درصد كمتر دچار بيماريهاي قلبي و سكته ميشوند. اگر چه تمام ميوهها و سبزيجات اين مزايا را دارند اما سبزيجات برگ پهن مانند كاهو، اسفناج، چغندر برگ سوئيسي و سبزيحاتي چون كلم، هويج، كلم بروكسل، مركبات مانند پرتقال، ليمو، گريب فرود و آب اين ميوهها در اولويتهاي اول قرار ميگيرند. به گفته محققان دانشگاه هاروارد به ازاي افزودن هر نوبت مصرف ميوه و سبزيجات به رژيم غذايي، 4 درصد احتمال ابتلا به بيماريهاي قلبي كاهش مييابد. |
|
Copyright © 2004-2007 parsipic.com All rights reserved-Designed By parsipic.com