| [ Add to Bookmark - Make Home Page ] [ بازگشت به خانه ] |
|
منوی اصلی |
|
تغذيه با شير مادر از چاقي در كودكان مستعد پيشگيري ميكند [ May 19, 2006 ]
ايرنا:مادراني كه در دوران بارداري به ديابت مبتلا ميشوند فرزندان بزرگتري به دنيا ميآورند كه اين امر ميتواند به چاقي در كودكي بينجامد. اما به گفته محققان تغذيه با شير مادر از چاقي در اينگونه كودكان جلوگيري ميكند. به گزارش خبرگزاري رويترز هلث از نيويورك، دكتر يوته شافر-گراف ميگويد ديابت دوران بارداري را ديابت GDMمينامند. بررسي نوزادان مادران مبتلا به اين نوع ديابت نشان داد چاقي مادر و رشد بيش از حد نوزاد در رحم مادر منجر به چاقي نوزادي ميشود كه در چاقي دوران كودكي نقش دارد. محققان مركز پزشكي ويوانتس و مركز پزشكي دانشگاه چاريته در برلين ارتباط تغذيه با شير مادر را با اضافه وزن در اوان دوران كودكي در ۳۲۴ كودك بررسي كردند. محققان همچنين دريافتن زنان مبتلا به ديابت بارداري كه چاق بودند كمتر تمايل به تغذيه نوزادان با شير خود دارند. اين يافتهها نشان ميدهد زنان مبتلا به ديابت بارداري بايد درصورت امكان براي جلوگيري از چاق شدن فرزندان خود دستكم سه ماه به آنها شير بدهند. مشروح اين مطالعه در شماره ماه مه مجله diabetes careمنتشر شده است علمي.//۱۵۸۴ |
|
Copyright © 2004-2007 parsipic.com All rights reserved-Designed By parsipic.com