|
منوی اصلی

بازگشت
به صفحه اصلی

رژیم و سلامت

رژیم
سلامتی با سالادها

رژیم های لاغری

خواص
دارویی میوه ها و سبزیها

پزشکی

همسران

دوران عقد

همسر خود
را موش کنید

مات کردن
خانواده همسر

سوالات زوجهای
جوان

هدیه به
زوجهای جوان

پندهای ازدواج

از همه جا،از همه طرف

سینما

خبرهای ویژه

حوادث جالب

سرگرمی

روز sms

فال وطالع بینی

خبرهای جالب

لطیفه

داستان هفته

سخن بزرگان

طنز

پند روز

بازیگر هفته

ورزشکار
هفته

بلوغ و نوجوانی

بلوغ و جوش
صورت

گالری عکس

عکس روز

طبیعت

خنده دار

حیوانات

گوناگون

خانه و خانه داری

خانه داری برای
نوعروسان

رازهای موفقیت

تغییر کنید تا
بهترین شوید

رویارویی با
بحران

خوشبخت
باشید

کلیدهای
موفقیت

روزشمار آرامش

زنان

درمان نازایی

سلامتی دوران
بارداری

مردان

مردان

آرایش و زیبایی

زیبایی در زنان

قد بلند شوید

یوگای صورت

گیاهان
آرایشی

خودشناسی

شخصیت شناسی با
اعداد

تست
روانشناسی

رازو نیاز

دعاهای
مشکل گشا

عجائب امام
زمان

کودکان

تغذیه و
رژیم غذایی کودکان

فرزند باهوش
بخواهید

آشپزی
کودکان

موبایل و کامپیوتر

برنامه های
موبایل

دانلود نرم افزار

تالار موبایل

آگهی رایگان

آگهی رایگان شما

نیازمندیها : اتومبیل

نیازمندیها : املاک

نیازمندیها : خدمات

نیازمندیها : آموزش

نیازمندیها : لوازم

نیازمندیها : کامپیوتر

نیازمندیها : ارتباطات

نیازمندیها : بازار کار

نیازمندیها : صنعت

نیازمندیها : شخصی |
|
كوري بر اثر غذاهاي روغني [ September 24, 2005 ]
جام جم آنلاين: محققان دانشگاه تاوس آمريكا گفتند غذاهاي روغني و داراي روغن هاي نامناسب عوارض منفي بر عدسيه چشم مي گذارد و آن را ضعيف مي كند.
به نوشته ميدل ايست آنلاين محققان با بررسي 440 زن 53 تا 73 ساله به مدت 10 تا 15 سال دريافتند زناني كه از چربي هاي غيرسالم مثل اومگا 6 و اومگا 3 استفاده مي كنند پنج برابر بيش از زنان ديگر ناراحتي بينايي پيدا مي كنند.
اسيدهاي چرب اومگا 3 در روغن كتان و ماهي و اسيدهاي روغني اومگا 6 در روغن هاي نباتي مثل گل آفتابگردان آويشن ذرت و سويا وجوددارد.
دانشمندان گفتند: تنها دو اسيد چرب در اسيدهاي چرب موجود در غذا وجود دارد كه بدن نيم تواند آن ها را بسازد و به همين دليل به آن ها اسيدهاي چرب ضروري مي گويند. بدن به مقدار كمي اسيد لينوليك و الفا-لينولينك براي پيشگري از بيماري هاي ناشي از كمبود آن ها در بدن نياز دارد.
اين دو اسيد در پوسته عدسيه چشم وجود دارد و پس از مدتي اكسيده مي شود. محققان امريكايي گفتند: مصرف زياد اسيدهاي روغني ضروري به مدت زياد خطر ابتلا به نابينايي را به ويژه در ميان زنان افزايش مي دهد.
|
|